пʼятниця, 3 лютого 2023 р.

9.02 Консультація для батьків «Кольорова музика».

 

«Кольорова музика»

 

Людей мистецтва завжди турбувала проблема синтезу музики і кольору. Є таке поняття, як синопсія – це асоціація між зоровими і слуховими враженнями. Зв’язок між звуком і кольором був відомий ще стародавнім народом Китаю, Індії. При співставленні мажору і мінору звичайно виникає відчуття світлотіні: мажор – «світлий лад», мінор – «темний лад».

      Існує ще таке поняття – як кольоровий слух. Це загальна назва зорово-слухових асоціацій. Посередньою ланкою у винекненні кольорово-музичних асоціацій є емоційно-смислова оцінка темберів і тональностей. При цьому окремі тони і тональності музичних творів асоціюються з певними кольорами. Кольоровий слух залежить від індивідуально-психологічних особливостей музичного сприймання та музичного виховання.

      Музика – це передусім мова відчуттів. Знайомлячи дитину з творами яскравого емоційного забарвлення, її спонукають до співпереживання, роздуму про почуте, але діти завжди чекають розповіді про зміст музики. Тому слід використовувати кольорові наочні посібники.

     Такі посібники створюють у малюків необхідні зорові уявлення для кращого засвоєння навчального матеріалу.

     Наочність не лише полегшує пізнавальну діяльність вихованців, а й організовує їх сприйняття, активізує процесс запам’товування.

     Кольоровіатрибути використовуються в різних видах музичної діяльності.

Необхідно порівнювати звуки в музиці з кольорами, а мелодію – з лініями в малюнках.

     Кольори допомагають і під час вивчення музичної грамоти:

 

         Синій – До,

Ре – зелений,

                                     Мі – салатовий, не темний.

                                     Фа – це сонця жовтий зайчик.

                                     Соль – оранжевий, гарячий,

                                     Ля – такий, як мак, червоний,

                                     Сі – рожевим цвітом повний,

                                           У музичній гамі звуки

                                       Як барвисті мильні кульки.

 

     Використання кольорів у музичному вихованні стимулює творчий потенціал особистості. Музично-кольорову творчість дитини слід розуміти не як мету, а як засіб всебічного розвитку. Це дасть позитивні наслідки, які мають важливе значення для індивідуального розвитку дітей.

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

29.09.2023 РОЗВАГИ

   «День дошкілля»  1.Музичне відео «З Днем дошкілля!». https://www.youtube.com/watch?v=RugLVmVgM70 2. Руханка «Вітаєм!».   https://www.yout...