Консультація для батьків :
«Поринаємо у світмузики за допомогою казки»
Музична казка про Мажор і Мінор
Сталася ця історія дуже давно. У
одному славному містечку на березі річечки з красивою
назвою Мелодія жили-поживали нотки.
Було ноток всього сім.
Жили вони дружним нотним станом, не сумували. Веселими були нотки, багато пісеньок вигадували і частенько
виступали на різнихсвятах.
Одного дня навесні, коли на деревах стали
з’являтися листочки, а на галявинах розпустилися перші квіти, нотки вирішили влаштувати пісенний фестиваль.
Скрипковий Ключ Музикашка запросив нас всіх взяти участь у святі.
— Чим слухачів радувати будемо? — запитав він
у присутніх на галявині ноток. — Нові пісеньки вигадали?
— Звичайно, звичайно! — загаласували нотки. — Ми всі написали багато різних пісеньок: і веселих, і
сумних.
— Ну що ж, — похвалив
їх Скрипковий Ключ, — призначимо день репетиції. Кожна з
вас заспіває свої пісеньки. Відберемо кращі і складемо концертну програму.
Вирішили зібратися в суботу на галявині біля річки. День вихідний,
ноткам не потрібно буде бігти в музичну школу.
Але ні в суботу, ні в неділю зібратися на галявині
ноткам не вдалося. Річ у тому, що в піднебінні оселилася грізна чорна Хмара ( музкерівник викладає грізну хмару) і з ранку до
вечора поливала все довкола осоружним холодним дощем. Дощ то
посилювався, то припинявся ненадовго. Все довкола було мокрим, і нотки зовсім засумували.
— Що ж нам робити? — запитувала у всіх нотка МІ, — як же тепер репетирувати? Стільки грязюки довкола!
— Нічого, — утішала всіх нотка СОЛЬ, — не вічно ж цей дощ тривати буде! Сонечко
вигляне, і все налагодиться.
— Як же, налагодиться,
— вступила в розмову нота ФА, — дивитеся, яка ця Хмара величезна, незграбна.
Вона ні за що з піднебіння сама не піде. Потрібно її як- небудь
прогнати.
— Як же її прогнати? Ми ж маленькі, нам з нею не впоратися, —
пропищала нотка СІ.
— Треба на допомогу Вітер покликати. Вже він-то її прожене.
— Як же ми його покличемо? — вигукнули ДО і РЕ разом. Він гуляє невідомо де, щось його давненько не
видно.
— А знаєте що? — запропонувала завжди весела ЛЯ, —
давайте ми Сонечко покличемо, воно Хмару і прожене!
— Як же ми його покличемо? — заторохтіли нотки, — та хіба воно нас почує?
— Ми йому пісеньку заспіваємо: веселу,
барвисту, веселкову. Сонечко такій пісеньці зрадіє і вийде на
піднебіння. Давайте, ноти, вибирайте собі кольори за смаком.
Пісеньку вигадуватимемо.
Зраділи нотки. Відправилися по своїх кімнатках вбрання собі підбирати. І ніхто з
них не помітив, що весь цей час їх розмову уважно слухав завжди похмурий дід Мінор. Дуже йому не хотілося, щоб
на піднебінні Сонечко сяяло.
-Куди приємніше грозова Хмара! — роздумував Мінор, — сумно, сиро,
спати хочеться. Благодать! Бач, чого ці вертихвістки
придумали. Не бувати тому! Не бачити їм Сонечка!.
Задумав Мінор перешкодити ноткам. Поки вони по своїх кімнатах убиралися, викрав він веселушку – сміховинку
ЛЯ (музкерівник забирає ноту з нотного стану). Потягнув він її у високу башту, що на околиці містечка підносилася, і замкнув
на самому верху.
Зібралися нотки, всі гарно вбрані, красиві. Принесли папір, олівці кольорові, щоб пісенька і в нотному
зошиті яскравою, веселковою вийшла.
-А де ж ЛЯ? – сполошилася нотка РЕ. Щось вона затримується. Чи не сталося чого?
— Піду і покваплюїї, — запропонувала ДО, а то без неї починати не можна,
красивої музики не вийде.
Повернулася ДО засмучена. Ніде подружку не знайшла.
— Куди ж вона пропала? — здивувалися нотки, як же
тепер бути? Без ЛЯ пісеньки веселої — не вийде.
А в цей час нотка ЛЯ сиділа в башті і голосно співала свої найвеселіші пісеньки. Вона не
звиклася сумувати. Раптом хто-небудь почує і визволить її з полону. На
лужку біля башти пас своїх овечок пастушок. Був він пустотливим і веселим.
Почув пастушок завзяті пісеньки, поглянув на башту і побачив
там нотку:
— Тичого так високо забралася? Не страшно тобі?
— А мене сюди Мінор притягнув і на ключ замкнув, —
поскаржилася ЛЯ.
Розповіла вона пастушку про те,
що нотки вирішили Сонечку веселкову пісеньку вигадати, а Мінор перешкодити їм хоче.
— Я тобі допоможу, — утішив її пастушок. —
Почекай, зараз я дядечка Мажора покличу, він розбереться з цим Мінором!
Дядечко Мажор — добряк відомий, друзів завжди виручити радий.
Настрій у нього веселий, радісний.
Двері в башту Мажор запасним ключем відчинив і випустив
нотку ЛЯ на свободу.(музкерівник повертає ноту ля на
нотний стан)
Нарешті всі нотки разом зібралися. Пісеньку швидко вигадали. Дуже
завзятою, дзвінкою вона вийшла, та до того ж всіма барвами веселки
переливалася.
Справжня веселкова пісенька! Лише
нотки свою пісеньку заспівали, як прилетів звідкілясьВітер. Почув він, як весело пісня звучить, як ноткам
хочеться, щоб Сонечко знов на піднебіння повернулося, і прогнав
злу Хмару Тут і Сонечко виглянуло .Посміхнулося широко,
землю променями відігріло, нотки приголубило. Зраділи нотки.
Тепер і до свята готуватися можна! Ось що справжня дружба
робить!
Музична казка «Жили –
були нотки»
В одній казковій нотної країні жили-були ноти. У кожної нотки
було своє ім’я. Нотки, як і діти, були нотки
хлопчики, які дуже любили лазити по драбинках, як і всі хлопчаки на всьому білому світі, а були і нотки
дівчинки. Вони, як і всі дівчатка-реготухи, дуже любили наряджатися. Нарядів було багато, і тому їх тато Скрипковий Ключ побудував для них
чудовий палац. Для кожної дівчинки булла влаштована окрема кімната, але… про це трохи пізніше.
Хлопчиків звали так:
ДО, МІ, СОЛЬ і СІ. Зібрались вони якось на прогулянку в парк, а там стояла
висока драбина. ДО був наймолодший з усіх братів, і зміг забратися тільки на найнижчу сходинку, що стоїть на землі
(додаткову). Він стояв там і радів: «Ось який я спритний!» А хлопці постарше,
МІ, СОЛЬ і СІ, вирішили влаштувати змагання: хто ж
забереться вище всіх. Найспритнішим виявився СІ, він забрався на третю сходинку. СІЛЬ трохи нижче, на другу, а МІ тільки на першу. «Ура, я виграв,- прокричав СІ,- я
вище всіх». ДО не образився на брата, а сказав, що він, стоячи на своїй додаткової сходинці, бачить черв’ячків на землі. МІ теж не засмутився, адже зі своєї першої сходинки він побачив, як мама
повертається з роботи. СІЛЬ зі своєї другої сходинки побачив найкращу на світі
пташку.
— А що тобі там видно, СІ?
— Мені з третьої сходинки видно хмари і небо!
У цей же самий час, дівчата обирали собі кімнати.
— Я буду жити внизу на першому поверсі!- сказала
РЕ,-не люблю драбинки, і оселилася під першою лінійкою.
— Тоді я займу другий поверх, між першою і другою
смугами,- сказала ФА,- мені дуже подобається дивитися у вікно на
наш чудовий яблуневий сад, а знизу і зверху не розгледіти.
— Ну тоді третій поверх мій,-сказала ЛЯ,-мені дуже подобається підніматися сходинками. І
оселилася між другою і третьою лінійками.
Ось так дружно жили-поживали веселі нотки. І досі живуть.
Хочете перевірити, тоді вирушайте в казкову нотний бік. А веселі хлопці-нотки будуть чекати вас у своїх будиночках
Музична казка «Як нотки вчилися співати»
Жили у казковій країні сім нот, сім сестер.
Звали їх – До, Ре ,Мі, Фа, Соль, Ля, Сі. Були вони схожі один на одну, всі маленькі, всі кругленькі та ще й голосисті.
А голоси у них буличисті, прозорі, та справді трішки одноманітні. Ось
заспіває нотка До і вся пісенька у неї – тільки «до» та «до». А у ноти Ре –
тільки «ре» та й «ре».
Як і всіпринцеси вони
жили в гарному палаці, який побудував їх тато король Скрипковий ключ. Молодша сестричка До – вирішила жити на найнижчому, додатковому, поверсі .
Я буду жити
під першим поверхом!- сказала
РЕ,- і оселилася під першою лінійкою.
А Мі зайняла перший поверх.
Мені дуже подобається дивитися у
вікно – сказала ФА, і оселилася між першим і другим
поверхом.
Сестричці Соль сподобався чомусь другий поверх.
Гаразд, між другим і третім поверхом житиму я, – сказала
ЛЯ, – мені дуже подобається підніматися сходинками.
А Сі – булла найсміливішою дівчинкою, тож і
захотіла жити на третьому поверсі.
Жили сестрички кожна на своєму поверсі, співали. А
пісенька той не виходила в них. Все одноманітною було.
А давайте заспіваємо всі разом, –
запропонувала якось сестричкам нота Ля. – Можливо пісня веселіша буде?
Заспівали ноти хором, та вийшов у них шум. Як вони тільки не
намагалися співати, та все марно. Засмутилися сестрички:
Хто ж нас співати навчить?
І раптом чують гарну пісеньку, яка лунала
за вікном, дивляться – а на верхівці дерева сидить соловей та співає.
Навчи нас співати. Соловейку!- попросили вони.
Гаразд підспівуйте за мною, та й навчитеся:
Тьох-тьох-тьох!-заспівав соловей. За ним і заспівали нотки, але натомість пісні вийшов лише писк такий що й соловей злякався
та й полетів.
Зневірилися сестрички, хотіли вже зачиняти віконця, та раптом побачили як по дорозі йде Жінка співає та й ще руками
в такт пісні розмахує.
І ноти закричали:
Постій, зачекай, Жінко, навчи нас співати! Гарна в тебе пісня дуже!
Щоб навчитися співати – треба вам
знати як кожна з вас звучить! Знаєте? – Знаємо, знаємо – відповіли сестрички. –
Тільки так і співаємо – кожнасвій звук.
Тоді запам’ятайте,- каже Жінка,- коли я буду
співати, нехай кожна з вас підхвачує в пісні той звук, який вміє співати тільки вона
сама, тоді ви зможете збудувати гарну мелодію
А коли ми будемо разом співати? – запитали сестрички.
Ніколи – відповіла Жінка– Інакше крім шуму у вас нічого
не вийде.
Заспівала Жінка, і заспівали ноти так , як вона їх навчила. Вийшла пісня точнісінько така, як у Жінки.
Зраділи сестрички. Тоді навчились вони співати як співає і вітер, і
струмок ,і соловей.
Відтоді нотки-сестрички не сумували. А в їхньому королівстві завжди лунали чудові пісні.
Немає коментарів:
Дописати коментар